Nieuwe opdrachten worden erop gezet zodra deze bij ons binnen komen. Je ontvangt een mail wanneer een opdracht op de portal geplaatst is. Check voor de zekerheid je spam map.
In onze portal kun je onder “opmaak” de headings toevoegen.
Soms komen mails in de spam.
Wanneer je ingelogd bent in de portal kun je aan de linkerkant onder projecten de verschillende opdrachten vinden.
Klik op en project om de verschillende opdrachten binnen dit project te zien.
Als een opdracht nog open is, kun je op accepteren klikken om de opdracht op je naam te zetten. Vanaf nu staat deze opdracht op je naam en kun je de tekst indienen.
Je kan zelf opdrachten niet van je naam halen. Wanneer je een opdracht accepteert, dien je deze te schrijven. Zijn er onvoorziene omstandigheden waardoor je de deadline gaat missen? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten.
Haal je te vaak je deadlines niet? Dan gaan we met je in gesprek. Dit kan echter reden zijn voor deactivatie van je account. Wees dus voorzichtig met wat je oppakt wanneer je niet zeker weet of het je lukt tijdig je werk in te leveren.
In de rapportage vind je een overzicht van alle teksten die op jouw naam staan, ongeacht de status). Zie je niet alles, dan heb je de filters waarschijnlijk verkeerd ingesteld. Druk op de knop ‘filters’, linksboven aan de pagina. Zorg ervoor dat alle velden leeg zijn – ook de einddatum. Zoek opnieuw en dan krijg je een overzicht van alle teksten.
“Ik krijg de melding dat mijn e-mailadres al in gebruik is.” In dit geval heb je het registratieproces al doorlopen, maar niet goed afgerond. Neem contact met ons op en we helpen je aan te melden. Stuur een whatsapp naar: +31 6 40896563 of mail naar info@schrijversgezocht.nl.
Krijg je de melding dat je account nog niet geactiveerd is of ben je je gebruikersnaam vergeten?” Neem contact met ons op en we helpen je aan te melden. Stuur een whatsapp naar: +31 25478643 of mail naar info@schrijversgezocht.nl
“Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten.
We nemen zo snel mogelijk contact met je op en activeren je account.
Nee, wanneer je een BTW nummer hebt ingevoerd in je account weten we dat je een bedrijf hebt en maken wij een self-billing factuur op. Je ontvangt van ons een factuur met jouw inkomsten erop. Je voegt deze aan je boekhouding toe als inkomsten.
Betaling vindt eens per maand plaats. De klanten ontvangen een factuur aan het eind van de maand. De status van de teksten gaat naar ‘gefactureerd aan klant’. Deze teksten worden na 2 à 3 weken uitbetaald. Stel je schrijft teksten op 2 april, 5 april en 23 april. Deze teksten worden op 30 april gefactureerd aan de klant. Betaling volgt rond 20 mei.
De tarieven kunnen per opdracht verschillen. Over het algemeen geldt:
Wanneer je bij ons begint kun je alleen blogs schrijven, wanneer jouw kwaliteit hoog genoeg is, dan kun je ook landingspagina’s gaan schrijven.
Zodra je meer ervaring hebt met landingspagina’s dan zullen we je ook vragen voor SEO teksten en opdrachten op maat.
Per opdracht staat aangegeven wat het tarief is.
Het kan voorkomen dat je bij ons komt werken en dat je schrijfniveau nog niet is wat onze klanten verwachten. Je zal altijd eerst feedback ontvangen en de mogelijkheid krijgen je tekst zelf aan te passen. Als het na de feedbackronde nog niet in orde is, dan zullen wij je tekst corrigeren en klaar maken om naar de klant te sturen. Wij geven jou vervolgens extra feedback en tips om op het gewenste niveau te komen.
Wanneer je tekst voor meer dan 75% herschreven moet worden, betalen we deze tekst niet uit. Uiteraard proberen we je zo snel mogelijk op het niveau te krijgen dat nodig is.
Teksten waar kleine aanpassingen aan nodig zijn, worden natuurlijk wel gewoon uitbetaald.
Alleen de teksten die zijn goedgekeurd door SG en door de klant worden uitbetaald. Dat wil zeggen dat het kan voorkomen dat een tekst eerst moet worden verbeterd of dat er een technisch probleem moet worden opgelost voordat deze kan worden gefactureerd aan de klant. Stel je schrijft een tekst in april, maar deze wordt niet goedgekeurd door ons voor het eind van de maand. De betaling van deze tekst verplaatst naar mei, mits de tekst dan wel is goedgekeurd.
Wanneer een tekst deze status heeft, heeft dat iets met jou te maken. Het houdt in dat er een technisch probleem is aan onze kant of aan de kant van de klant. Deze teksten worden gewoon uitbetaald. Alleen misschien iets later dan de rest. We moeten de technische problemen oplossen en dan plaatsen we ze alsnog. Als dat gebeurd is, volgt de tekst de normale volgorde van ‘goedgekeurd door sg – gefactureerd aan klant – betaald aan schrijver’.
Wanneer je opmaakt er vreemd uitziet; gebruik dan https://html-cleaner.com/
In onze portal kun je onder “opmaak” de headings toevoegen.
Deadlines zijn voor onze klanten zeer belangrijk. Wanneer een deadline gemist wordt, krijgen wij dit direct te horen en zien we de aanvragen voor nieuwe teksten dalen. Je hebt tot de deadline de tijd om de tekst in te leveren. Heb je hem dan niet ingeleverd? Dan zoeken wij een schrijver die met spoed de tekst alsnog kan schrijven.
Er kan altijd iets onverwachts gebeuren waardoor je een deadline niet kan halen. Laat ons dit zo snel mogelijk weten.
Mis je vaak deadlines? Dan gaan we met je in gesprek hoe we dit kunnen voorkomen. Wanneer we geen verbetering zien, dan zijn we genoodzaakt je account te blokkeren. Je kan dan niet langer inloggen.
Als er bij de blogs geen taal vermeld staat is de standaard taal: Nederlands van toepassing. Staat de taal erbij, dan moet het in die taal. Klanten vermelden de taal vaak in het Nederlands. Dus check ook de Nederlandse naam van de taal:
Je tekst kan om diverse redenen worden afgekeurd. Wanneer je tekst is afgekeurd, dan ontvang je daarvan een mail met feedback die je kunt verwerken. Verwerk deze zo snel mogelijk en dien de tekst opnieuw in.
Bij iedere opdracht staat een briefing. Lees deze goed door om ervoor te zorgen dat jouw tekst aan de richtlijnen voldoet.
Zowel bij afkeuring als goedkeuring van je teksten kun je via mail feedback krijgen. Lees deze feedback goed door en pas je teksten hierop aan.
(Deze mails worden uit ons systeem verzonden, controleer je spam folder en markeer deze mail als veilig).
Wanneer wij merken dat feedback te vaak niet opgevolgd wordt, gaan we met je in gesprek. Zien we geen verbetering en blijf je de feedback die wij geven niet verwerken? Dan kan dit leiden tot blokkering van je account. Je kan dan geen nieuwe opdrachten meer aannemen.
Ik zie twee keer hetzelfde onderwerp, mag ik dan twee keer dezelfde tekst gebruiken?
Nee, je schrijft altijd een unieke tekst. Je eigen tekst herschrijven mag dus niet. Het komt vaak voor dat een klant meerdere teksten over hetzelfde onderwerp wil. Je kiest dan per tekst een invalshoek. Voorbeeld titels/richtingen voor 3 teksten over Smartphone hoesjes:
Als je een tekst indient en de status gaat naar ‘opgeleverd’ dan kan je de tekst niet meer aanpassen. Heb je een fout gemaakt en wil je wat aanpassen, dan kan je ons dat laten weten via info@schrijversgezocht.nl. Doe dit alleen als het iets belangrijks is. Kleine aanpassingen worden gedaan door het nakijkteam.
Soms krijg je een melding als: “Uw tekst voldoet niet aan de minimale of maximale aantal van het 1e trefwoord. (nu 1x)” De status van de tekst gaat op ‘in revisie’. De tekst wordt gewoon opgeslagen en is door ons te zien. Maak je geen zorgen dus, en ga door met de volgende opdracht, als je zeker weet dat je de opdracht correct hebt uitgevoerd.
Plagiaat is ten strengste verboden. Je mag nooit tekst van andere bronnen kopieren. Schrijf altijd in een leeg document. Je mag wel bronnen gebruiken, maar je schrijft het altijd in je eigen woorden op. Wanneer we plagiaat ontdekken zal dit onherroepelijk leiden tot deactivatie van je account.
Plagiaat kan verstrekkende gevolgen hebben, zelfs zover dat een website waar jouw tekst geplaatst in de problemen kan komen.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor de teksten die je schrijft. Met het indienen van een tekst verklaar je deze zelf geschreven te hebben en dat het unieke content is.