HOE ZORG JE VOOR EEN OPTIMALE WEBSITE?

Er zijn allerlei verschillende aspecten die er samen voor zorgen dat je website een succes wordt en bezoekers makkelijk vinden waar ze voor komen. In dit artikel laten we je een paar ervan zien.

Je website onder de loep

Om te zorgen dat je website optimaal werkt, en dus zorgt voor voldoende nieuwe bezoekers en klanten, is het goed om je website regelmatig goed onder de loep te nemen. Het handigst is om dit met collega’s of vrienden te doen: sommige dingen zullen jou al niet meer opvallen, maar een ander juist wel!

  •  Maak het aantrekkelijk en modern

De internetgebruiker van nu is heel visueel ingesteld. Het maakt niet uit hoe interessant of goed onderbouwd je verhaal is, als je website er verouderd uitziet of je kleurenschema gedateerd lijkt, zullen veel bezoekers al snel wegklikken. En dat is zonde! Zorg dus dat je website er goed uit ziet: overzichtelijk, met een mooi kleurenschema, logo’s en aantrekkelijke afbeeldingen. Je kunt vrij goedkoop foto’s kopen op zogenaamde stockwebsites, maar leuker is natuurlijk om echt je bedrijf te laten zien. Dat maakt het ook gelijk persoonlijk. Huur bijvoorbeeld een fotograaf om je bedrijf vast te leggen. Kleuren, logo’s en lettertypes zijn aan mode onderhevig. Heb je hier zelf weinig verstand van, vraag dan een expert eens met je mee te kijken. Deze kleine veranderingen helpen enorm het goede imago van je bedrijf te versterken.

  •  Weet wat je wil zeggen

Als je klant op je website komt, snapt hij of zij dan wat er moet gebeuren? Als je op je homepage probeert je product te verkopen, je nieuwsbrief aan te prijzen, een gratis e-book wil weggeven en ook nog wil vertellen dat je een Facebook pagina hebt (en dat allemaal tegelijk), doe je iets niet goed. Bezoekers weten niet waar ze heen moeten en klikken in het slechtste geval maar weg. Zorg dat je bezoeker snapt wat er moet gebeuren: koop het product, meld je aan, of maak een afspraak. Per pagina wil je je bezoeker één opdracht geven.

  •  De routekaart van je website

Klopt de structuur van je website? Vanaf je homepage heb je waarschijnlijk links naar alle belangrijke pagina’s. Maar wat als je bezoeker via je blog binnenkomt, kan hij of zij dan ook de webshop vinden? Zorg dat alle pagina’s op een logische en overzichtelijke manier aan elkaar gekoppeld zijn.

Conclusie

Je hele website werkt samen om je klant te prikkelen, te interesseren en uiteindelijk de juiste kant op te sturen: naar een afspraak of verkoop! Wil je er mee aan de slag? SchrijversGezocht denkt graag met je mee. Neem contact met ons op via ons contactformulier.

Chat openen
Hi! Waar kunnen we je mee van dienst zijn?